سنتز ژن و پپتید

سنتز ژن و پپتید

.

سنتز ژن

سنتز ژن چیست؟

سنتز ژن به سنتز شیمیایی یک رشته DNA به صورت باز به باز اشاره دارد. برخلاف تکثیر DNA که در سلول‌ها یا با واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) اتفاق می‌افتد، سنتز ژن نیازی به رشته الگو ندارد. در عوض، سنتز ژن شامل افزودن گام به گام نوکلئوتیدها به یک مولکول تک رشته ای است که سپس به عنوان الگویی برای ایجاد یک رشته مکمل عمل می کند. سنتز ژن فناوری اساسی است که زمینه زیست شناسی مصنوعی بر اساس آن ساخته شده است.

هر توالی DNA را می‌توان سنتز کرد، از جمله توالی‌هایی که در طبیعت وجود ندارند، یا انواعی از توالی‌های طبیعی که تولید آنها از طریق جهش‌زایی جهت‌دهی شده خسته‌کننده است، مانند توالی‌های بهینه کدون برای افزایش بیان پروتئین هترولوگ. DNA مصنوعی را می توان در وکتورهای بیانی کلون کرد و در هر پروتکلی که به DNA طبیعی یا نوترکیب نیاز دارد استفاده کرد. ژن های مصنوعی برای مطالعه همه نقش های بیولوژیکی متنوعی که اسیدهای نوکلئیک ایفا می کنند، از رمزگذاری پروتئین ها و تنظیم بیان ژن در هسته گرفته تا واسطه ارتباط سلول-سلول و ساختن بیوفیلم از DNA خارج سلولی استفاده می شود.

تهران، خیابان کارگر شمالی، بین مسجد امیر و مرکز قلب، نبش خیابان رز، جنب بانک مسکن، ساختمان ناهید، طبقه 2 واحد11 شماره تماس:02188014393
09201014393
pishgambc@gmail.com
info@pishgambc.com
© تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به شرکت زیست فنآوری پیشگام است