سنتز پرایمر و پروب

سنتز پرایمر و پروب

نحوه انجام سنتز پرایمر و پروب
سنتز پرایمر و پروب

سنتز پرایمر و پروب

خدمات شرکت پیشگام

 

پرایمر

پرایمر یک توالی اسید نوکلئیک کوتاه است که نقطه شروعی را برای سنتز DNA فراهم می کند. در موجودات زنده، آغازگرها رشته های کوتاه RNA هستند. یک پرایمر باید توسط آنزیمی به نام پریماز که نوعی RNA پلیمراز است، قبل از تکرار DNA سنتز شود.سنتز پرایمر ضروری است زیرا آنزیم هایی که DNA را سنتز می کنند،DNA پلیمراز نامیده می شوند، فقط می توانند نوکلئوتیدهای DNA جدید را به رشته ای از نوکلئوتیدها متصل کنند. بنابراین پرایمر برای پرایم کردن و ایجاد پایه ای برای سنتز DNA عمل می کند. پرایمر ها قبل از تکمیل تکثیر DNA حذف می شوند و شکاف های موجود در توالی با DNA پلیمرازها پر می شوند. در آزمایشگاه، دانشمندان می توانند آغازگرهای DNA را با توالی های خاصی طراحی و سنتز کنند که به توالی های یک مولکول DNA تک رشته ای متصل می شوند.این پرایمرهای DNA معمولا برای انجام واکنش های زنجیره ای پلیمراز برای کپی کردن قطعات DNA یا برای تعیین توالی DNA استفاده می شود.

تصویری از پرایمرهای فوروارد و ریورس

پروب

در انجام تحقیقات ژنتیکی، اغلب از پروب استفاده می شود. پروب ها(کاوشگر) امتدادی از DNA یا RNA هستند که یک برچسب به آنها چسبانده می شود. این برچسب به ما اجازه می دهد تا ببینیم DNA در یک سلول، یا در کروموزوم یا حتی در DNA خالص جدا شده کجا متصل میشود. پروب ها را با مولکول های مختلف می توان برچسب گذاری کرد. می توان از مواد رادیواکتیو یا مواد فلورسنت برای اتصال شیمیایی آن به یک کاوشگر استفاده کرد.سپس می توان از آن کاوشگر برای جستجوی جایی که mRNA های خاصی در یک سلول یا در یک بافت بیان می شوند استفاده کرد.همچنین می توان از کاوشگرها برای غربالگری ژنوم استفاده کرد تا بفهمیم آیا نسخه های اضافی وجود دارد، که اغلب در سرطان ها اتفاق می افتد، یا نسخه های از دست رفته بخش های خاصی از ژنوم وجود دارد، که در سندروم های ارثی و در سرطان ها اتفاق می افتد.

شرکت پیشگام با بیش از 10 سال تجربه در سنتز الیگو، طیف کاملی از الیگونوکلئوتید ها و Modification ها با بالاترین کیفیت را با قیمت های رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

ثبت درخواست آنلاین پرایمر و پروب

تهران، خیابان کارگر شمالی، بین مسجد امیر و مرکز قلب، نبش خیابان رز، جنب بانک مسکن، ساختمان ناهید، طبقه 2 واحد11 شماره تماس:02188014393
09201014393
pishgambc@gmail.com
info@pishgambc.com
© تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به شرکت زیست فنآوری پیشگام است